Eden bolj zanimivih prispevkov z RTV SLO link do originala
Facebook je ena velika zabava z veliko zabavnimi, zanimivimi ljudmi, s katerimi se z veseljem pogovorite. In potem so tu še tisti drugi ljudje – tisti, ob katerih se nakremžite, ko vkorakajo.
Ta članek, ki so ga pred kratkim objavili na CNN-u, je o teh zadnjih.
Že res, da je Facebook lahko odlično orodje za ohranjanje stikov z ljudmi, ki so vam pomembni v življenju. Vzemimo, na primer, status, sporočilce s 160 znaki, ki ga uporabniki objavijo v odgovor na vprašanje: “What’s on your mind?” (”Kaj razmišljaš?”). Izviren, duhovit ali navihan status je pravi užitek – kot majceno okno v prijateljevo življenje.
A precej več zapisov se prebira kot duhamorni izseki iz dnevnika ali, še slabše, smeti. Nedavna raziskava je kategorizirala 40 odstotkov zapisov na Twitterju kot “nepomembno blebetanje”, zato lahko sklepamo, da se tudi Facebook giblje v podobnih okvirih. Združite dolgočasne statuse z brezsramnimi samopromotorji, množičnimi zbiralci prijateljev in tistega prijateljevega prijatelja, ki vam pošilja kvize vsak dan, in Facebook kmalu postane vsakodnevni opomnik, zakaj vam gredo lahko ljudje tako na živce. Sledi 12 najnadležnejših tipov Facebookovih uporabnikov.
1. Dolgočasnež tipa “naj vam povem vse podrobnosti svojega dneva”: “Zbujam se.” “Za zajtrk sem jedel kosmiče.” “V službi. Dolgčas.” “Na morčiju.” “Obtičal v prometu.” Kako zelo fascinantno. Za nekatere ljudi ni noben trenutek preveč vsakdanji, da ga ne bi delili s svetom. Samo zato, ker imaš 432 prijateljev na Facebooku, še ne pomeni, da si vsi želimo vedeti, kdaj čakaš na avtobus.
2. Samopromotor: OK, verjetno smo se vsi na Facebooku že vsaj enkrat pobahali s svojim dosežkom. In ja, mogoče si tvoji prijatelji res želijo brati o fascinatnem članku, ki si ga napisal o letošnjem pridelku pese. A ko je skoraj VSAK status povezava do tvojega bloga, tvoje poezije, tvojega rezultata teka na 10 kilometrov ali tvoje razstave, zveniš kot bahač ali samovšečni karierist.
3. Zbiralec prijateljev: Povprečen uporabnik Facebooka ima 120 (spletnih) prijateljev. Izjemno družabni ljudje – saj veste, tisti, ki sklepajo vseživljenjska prijateljstva na podzemni – še imajo morda razlog, da jih naštejejo 300 ali 400. Ampak 1.000 “prijateljev“? Razen če si George Clooney ali če ravnokar zmagal na lotu, nima nihče toliko prijateljev. To je preprosto samo bahanje.
4. Mestni kričač: “Michael Jackson je mrtev!!!” Od mene ste izvedeli prvi! Ja, od tebe in 213.000 drugih ljudi, ki so vsi brali TMZ. Ti nadobudni raziskovalni novinarčki so razlog, da nas veliko izve udarne novice ne s televizije ali z novičarskih strani, temveč s spletnih socialnih strani. V svoji potrebi, da bi prehiteli novice, ti ljudje tudi širijo trače, polresnice in namige. Ne, Jeff Goldblum ni padel v smrt s pečine na Novi Zelandiji.
5. Tip s “preveč informacijami“: “Janez gre v lekarno, da kupi nekaj za te nadležne hemoroide.” Meje zasebnosti in dostojnosti se zdi, da ne obstajajo za te ljudi, ki delijo čisto preveč informacij s spletno skupnostjo, od podrobnosti o svojem spolnem življenju in zakonskih težavah do telesnih funkcijah. Hvala, da to delite z nami.
6. Porazni slovničarji: “Tko žalosna zarad Fare Fauset ampak vsela da je peteeeeeek, jupi”. Ja, vem, da so pravila ločil drugačna v spletnem svetu. In ne, nihče ne mara po gestapovsko s slovnico obsedenih šolnikov. Ampak zveniš kot kreten.
7. Iskalec usmiljenja: “Barbara je danes tako žalostna.” “Pa sem preživel.” “Franci bi res potreboval kakšno dobro novico.” Kot ribiči, ki lovijo ribe, ti žalostni osebki razprejo svoje mreže – polne vab meglenih tragičnih zgodb – v upu, da ujamejo zaskrbljene komentarje. Resnične slabe novice so ena stvar, ampak ti manipulativni zapisi so samo moledovanja za pozornost.
8. Prežalec: prežalci in zalezovalci na Facebooku, ti voyeurji so preveč previdni ali morda preleni, da bi obnavljali svoj status ali zapisali na vaš “zid”. A vsake toliko časa boste govorili z njimi in oni bodo omenili nekaj, kar si objavil, tako da boste vedeli, da so redni obisovalci vaše strani, skrivajoč se v sencah. Malce srhljivo.
9. Dežurna tečnoba: ti sitneži, ki bruhajo sovražne komentarje pod blogi ali članki, niso še nikdar našli ničesar, glede česar se ne bi imeli za pritoževati. “Tomo ni impresioniran nad idioti, ki ne ugotovijo, kako idiotski so.” Širi ljubezen še naprej.
10. Paparac: ste kdaj ob odprtju svoje strani Facebook odkrili, da je nekdo objavil vašo fotografijo s sinočnje zabave? Fotografijo, ki ne le, da je niste odobrili za objavo, ampak je sploh videli še niste? Res, res ne bi radi pojasnjevali svoji mami, zakaj ste škilili kot pijana hijena in po francosko zalizovali stekleničko Jägermeistra.
11. Obskurnež: “Če ne zdaj, kdaj pa?” “Boste videli …” “Jože je, majhen svet.” “Davo je mislil, da je imun, ampak ne. Ne, ni.” Oprostite, ampak niste skrivnostni – samo nesmiselni.
12. Kronični vabitelj: “Support my cause” (Podpiraj moj cilj), “Sign my petition.” (Podpiši mojo peticijo) “Play Mafia Wars with me.” (Igraj se Mafia Wars z mano) “Postani moj Farmville sosed.” “Kateri lik iz Zvezdnih stez si?” “Top 5 avtomobilov, ki sem jih imel v lasti.” “25 stvari o meni.” “Katera pijača si?” “XY je reševala kviz ‘Kateri ameriški predsednik si?’ in izvedela, da je Millard Fillmore! Kateri predsednik si ti?” Verjetno mislite dobro, a prenehajte. Samo nehajte. Ne briga me, kateri predsednik sem – ali ni dovolj, da sva samo prijatelja?
K. S., (po CNN)
No comments:
Post a Comment