Wednesday, September 30, 2009

annoyed

ok, actually i’m still in happy mood sebab a) sudah sihat, alhamdulillah and b) nanti malam leh jumpa sayang, yippeeee! but, ada satu perkara been bugging me laa for few months now. i think chics and few fellow bloggers yang saya baca blognya even pernah blogging ala2 hal yang sama. yeahh, it’s about our so called “friends” on facebook. whylaaaa certain people ni suka bagi lawak tak kelakar (trademark wadie ni) or being insensitive bila nak mengomen ek? ko, kalo nak sakitkan ati takyah komen laaa, boleh tak?

case study 1

i put recent pics of malam indonesia 3 on fb. ada mamat ini komen:

yelah banggg, ko jelaaa yang tak pernah gi konsert. ko je laaa yang ahli masjid. ko sangat beriman dan sentiasa solat berjemaah di masjid tak pernah miss! benci laaaa aku orang2 macam ni kan. pehtu ada plak hati nak cakap organizer tanggung dosa sapa miss solat. apsal tanak mention dosa bersentuh2 di khalayak ramai pehtu berhibur2 lagho semua? dah alang2 mention dosa2 ni kan. kasik list laaaaaaaaaaaa panjang skets, huhuhu.

oklah, aku taklaa marah orang nak berdakwah kan. but what irks me the most is the way dia cakap tuh. ko kenapa???? ko aje ke dijamin syurga? ko je ke amalan wajib sunat semua cukup? haduiiiiiiiii. and he is a teacher, mind you. apa punya jenis daaa ini macam pun ada.

case study 2

this mamat adalah ala2 kera sumbang masa kat u. nobody wants to befriend him. since dia budak palapes and 1 of our konco2 kenal/kawan ngan dia, we (the konco) accepted him into our group. groupie laa sangat kan. ahahhahaha. padahal rasanya kami ni konco yang ramai gila orang jaki/dengki/menci. dahhh, ikut kepala sendiri je nak buat apa pun. we joined kelab perpaduan yang ala2 bertentangan dengan pmi :p sangat aktif laa segala kan. tapi takdelaa orang pmi yang anti. ini rakyat2 biasa je anti. kitorang kuat bersembang pun nak anti ke? hoh!

eh lupa citer mamat ni kan. dia basically baikkk. kalau gi kuar pasar malam mesti belikan oleh2 kat 5 orang gundik dia ni, haha. kitorang renggang bila dia kapel ngan bini dia sekarang ni. minah tu jeles kot. he finally found me few months back on fb. i was super excited. until dia menunjukkan belang kepoyoan melampau dia.

lepas jumpa kat fb, we exchanged number and all. so he called me. and tetiba nak mention he’s working at o&g company as project manager ke apa ke jadah ke tah. i was like, huh? adakah perlu nak mengimpress saya dengan memberi statement begitu? hey, i’m surrounded by o&g people laaa! silap orang laa lu, haha. and they are far more decent. tak perlu mention2 apa position dalam company ke apa ke. yang penting aku bleh pow kalau keluar makan >:)

lepas dia poyo2 tuh saya cepat2 mengelak and suruh dia call nob plak. and then i saw some annoying comment in my fb. sudah tak ingat apa dia komen. and saya telah delete sebab mencik, ahahahhahahah.

anyway, ini latest komen dia yang wat saya annoyed:

yelahhh, aku tau aku gemukkkkkkkkkkkkkkkkkkkk. tak perlu aaa buat statement kasik sentap seperti di atas, okehhh!

case study 3

mamat ni (eh, semua mamat je ni, ahahhahahah) plak adalah schoolmate saya. tetttttttttttttt. tetiba berbunyi lak siren kan tak kasik bagi statement banyak2, haha. btw, ini pun saya hairan kenapa sangat laser dan poyo sekarang???

yelahhhh, aku ni bawak kancil buruk je. aku tak mampu beli kereta besar. kereta waja pun tak mampu. pehtu kereta aku dah lama plak tuh kan. orang lain semua bawak kereta cc besar baru berkilat2. sheeeshhh!

case study 4

i don’t even know why she made this comment. asalnya it was on another friend’s walls. itu angah saya itu, memang gemar sangat tanya bila nak kawen. ahahhahaha. as if i have the answer. since she’s my bestfriend (walau pas kawen cam biasa drift away laa kan), saya taklaa nak terasa2 bagai. eh eh, minah ni bukan angah saya tau :p silakan baca komen minah ini:

huwaaaaaaaaaaaa, nanges kan baca komen dia ni. abes tuh saya nak buat apa? nak suruh saya tinggalkan pakwe saya? eh eh suka ati saya aaa kan. and suka ati pakwe saya aa tanak kawen lagik. it’s not as if saya tanya and dia jawablaa tanak kawen lagi tuh, haha. in fact saya tak tanya pon. i’ve made it super clear to him that i’m available – to him. kalo nak pandai2 pinang :p so, kalo lom pinang2, dia lom ready lagillaa tuh. and saya tanak sibuk2 tanya dia, apsal dia tanak kawen2 lagik. ko nak tanyakan ke? nak no tepon pakwe aku tak? huhuhu.

case study 5

ini another minah yang usaha giat mara nak carik customer baru. tengok komen dia. recent sangat ni kejadian ni, haha.

firstly, kita takleh menjamin bleh healthy forever ok. nikmat kesihatan ni Allah yang kasik. alahaiii dik. she’s my junior at school.

and secondly, ada dia tanya saya sakit apa? kalau nak berniaga tuh pun, bawak2 laaa at least PURA-PURA concern ngan bakal customer. ini main terjahh je. sakit jap jiwa saya, ahahhahaha. anyway komen2 lepas tuh buat saya happy balik.

special note buat ayumi, thanks doakan saya sihat! hihi.

ok, cukup dah buat case study hari ni. panjang melampau dah entry. tata!

No comments:

Post a Comment